Česká republika je členem trvalé pracovní skupiny Interactive Classroom. Skupina slouží jako platforma, na které mohou národní vzdělávací instituce řešit společné oblasti zájmu, sdílet zkušenosti a zkoumat dopad technologií na výuku v jejich zemi.
Pravidelně vyvíjí a zveřejňuje publikace obsahující příklady dobré praxe a doporučení na základě:
- Výzkumu a analýz prováděných ve spolupráci s profesionálními výzkumníky.
- Shromažďování zkušeností ze škol od učitelů a studentů prostřednictvím online průzkumů, rozhovorů a pozorování ve třídách.
- Příkladů a případových studií z jiných zemí a vzdělávacích systémů z celého světa.
V minulosti se ICWG zabývala tématy jako je pedagogické využití mobilních zařízení a cloudových služeb v zákldních a středních školách, personalizované učení, princip BYOD (Bring Your Own Device), návrh inovativních výukových prostor či tvorba a využívání Makerspaces ve školách. Skupina také reflektovala zkušenosti z přerušení školní výuky v průběhu pandemie Covid-19, poučení z nich a následné doporučení pro efektivnější využívání technologií v distančním, hybridním i prezenčním vzdělávání.
Více informací o skupině na webových stránkách Interactive Classroom Working Group
České zapojení v roce 2024:
Tématem letošních případových studií je, jak vedoucí týmy škol koncipují strategie pro podporu digitálních kompetencí učitelů a žáků a jak tyto strategie implementují. Za Českou republiku byly do výzkumu vybrány 2 školy: liberecká ZŠ Lesní a Expediční Scioškola.
ZŠ Lesní je výsledkem dlouhodobé snahy a napojení na Národní pedagogický institut lídrem v oblasti digitálních technologií v regionu a Expediční Scioškola je zvláštní svým hybridním formátem vyučování, který vyžaduje využívání digitálních technologií.
Studie a další výstupy budou brzy k dispozici právě zde.